Vakantiehuizen
Huur direct bij eigenaar
Terug>>Vraagbaak en gids voor de eigenaar
Maak een succesvolle advertentie

Lees deze pagina vooraleer u de advertentie van uw vakantiehuis opstelt - het loont de moeite

VakantiehuizenSpanje.nl is een nationale website van www.spain-holiday.com en bestaat al sinds 2002. In deze tijd hebben we ervaring opgelopen en die delen we graag met u als particulier om uw kansen op een goed beheer te verhogen. De grote meerderheid van deze inhoud is heel eenvoudig, maar effectief.
Neem een kijkje naar deze vraagbaak voor particulieren en snuif wat inspiratie op om een effectieve advertentie van uw vakantiewoning te maken.

  1. Welke procedure moet ik volgen om een advertentie op te stellen?
  2. Hoe kan ik een betrouwbare advertentie maken?
  3. Foto's - uw belangrijkste wapen
  4. Beschrijving van uw vakantiehuis
  5. Gratis opties voor een optimale advertentie
  6. Moet ik een aanbetaling en borg eisen?
  7. Is het aangeraden om een boekingscontract te gebruiken? Kijk naar ons voorbeeld
  8. Welke betalingswijze moet ik gebruiken?
  9. Hoe kan ik me ervan verzekeren dat ik geen enkele aanvraag mis?
  10. Moet ik mijn eigen advertentie maken of doet de klantendienst dat voor mij?
  11. Hoe lang duurt het vooraleer de advertentie online gaat?
  12. Hoe moet ik betalen voor mijn advertentie?
  13. Kan mijn advertentie hoger geplaatst worden op de lijsten?
  14. Hoe vinden de potentiële klanten mijn advertentie?
  15. Hoe kan ik weten of een aanvraag al dan niet betrouwbaar is?
  16. Kan ik jullie kalender gebruiken op mijn eigen website?
  17. Belangrijk voor hotmail, gmail, yahoo en AOL gebruikers
  18. Onze condities


1. Welke procedure moet ik volgen om een advertentie op te stellen?

  • U registreert zich eerst hier
  • Eénmaal u een paswoord gekregen heeft via email, dan kan u inloggen bij de "owners login" in het menu van www.spain-holiday.com
  • Klik op "Add property"
  • Volg de eenvoudige stappen in deze login
  • Eénmaal uw advertentie is opgesteld, kan u de foto's plaatsen
  • In de categorie "Free sms" kan u uw mobiele telefoon plaatsen om zo een sms te krijgen iedere keer iemand u een aanvraag stuurt
  • Gebruik de gratis "Last minute" als uw vakantiehuis beschikbaar is in de nabije toekomst
  • Gebruik de gratis online boekingskalender
  • U betaalt voor de advertentie door te klikken op "Payment" in uw login ˄ Top

2. Hoe kan ik een betrouwbare advertentie maken?

Denk eraan dat de vakantieganger iemand gaat betalen die hij nog nooit gezien heeft. De klant weet dat hij zal boeken bij een vreemd persoon en met een risico dat er iets foutloopt, daarom is het van vitaal belang dat uw advertentie vertrouwen uitstraalt. U kan dit doen door ons advies te volgen:

Informatie dat moet zichtbaar zijn in uw advertentie:
  • Uw naam in de daarvoor voorziene rubriek - geen bijnaam of roepnaam
  • Gebruik een juist telefoonnummer. De meeste klanten zullen u wellicht niet bellen, maar in geval van, geeft het toch een extra zekerheid dat er een mogelijkheid is om telefonisch contact met u op te nemen. Vergeet de landcode niet (0031 of 0032) want veel klanten zijn van een ander land.
  • Gebruik en onderhoud uw kalender zodat de klant kan zien dat zijn boeking vast staat.
Eénmaal de klant contact met u heeft opgenomen:
  • Zend uw klanten een formeel boekingsoverkeenkomst die alle reis- en betalingsinformatie bevat. U wil misschien ons standaard boekingsfomulier gebruiken
  • Antwoord de aanvragen snel en professioneel - anders boeken ze misschien een andere vakantiewoning.
  • Weet dat juiste en informatieve tekst de klanten vertrouwen in u zal geven ˄ Top

3. Foto's - uw belangrijkste wapen

De Foto's is zeker het eerste waar naar gekeken wordt. We willen het belang benadrukken om aantrekkelijke foto's van topkwaliteit te gebruiken. We raden u het volgende aan:

  • Zorg ervoor dat de zon schijnt als u foto's maakt
  • De ochtend- en late namiddagzon geeft het beste licht voor uw foto's
  • Zorg ervoor dat de foto's niet bij tegenlicht gemaakt worden (zon moet op uw rug schijnen)
  • Uw mooiste foto moet op nummer 1 geplaatst worden, want deze wordt als miniatuurfoto op iedere lijst gebruikt
  • Probeer de horizontale en verticale foto's naast elkaar te plaatsen
  • Voor foto's van binnen, raden we u aan de flash te gebruiken en met open gordijnen
  • Plaats zowel foto's van binnen, buiten en de omgeving van uw vakantiewoning
  • Als u nog een stap hoger wil, contacteer dan een professionele fotograaf ˄ Top

4. Beschrijving van uw vakantiehuis

De beschrijving van uw woning moet in het Engels geschreven worden, dit is de taal per defect. U kan uiteraard ook andere talen toevoegen, zoals het Nederlands. Er is geen limiet geplaatst op de lengte van de beschrijving van uw vakantiehuis en regio. U kan zoveel schrijven u maar wil. We vragen wel dat alles door uzelf geschreven is en geen copie is van een andere advertentie op www.vakantiehuizenspanje.nl.
In het algemeen is het natuurlijk een goed idee om de positieve karakteristieken van uw vakantiewoning te benadrukken, maar we raden u ook aan om wat informatie te geven over de omgeving en wat er allemaal te beleven valt in uw dorp. Schrijf dus genoeg informatie, maar maak het ook niet té lang. De klanten zouden anders verveeld worden en niet alles lezen. ˄ Top


5. Gratis opties voor een optimale advertentie

Het is belangrijk om een aantrekkelijke advertentie op te stellen die de klanten gewoon niet kunnen missen. Vanuit uw login kan u verschillende gratis aanbiedingen gebruiken. Dit is een kort overzicht van alles wat u kan gebruiken als adverteerder:

  • FOTO'S - Uw beste troef, dus gebruik ze goed
  • VERTALING VAN DE ADVERTENTIES – U heeft de mogelijkheid om de beschrijving van uw vakantiehuis in verschillende talen te plaatsen. U kan dat doen door in te loggen op uw klanten-account en te klikken op de vlaggen onder ieder tekstvak. Dit is goed voor de zoekmachines in de verschillende talen, zodat potentiële klanten van over de hele wereld u beter zullen vinden. Let wel, wij bieden geen vertalingsservice, het is een optie en iets dat u zelf moet doen.
  • GOOGLE MAPS – een google map plaatsen op uw advertentie schenkt vertrouwen. We hebben vele klanten die ons contacteren met argwaan over eigenaars die geen google map gebruiken. De landkaart is heel makkelijk te creëren in uw klanten-account.
  • ANTWOORD SNEL – Hoe sneller u de aanvragen beantwoordt, hoe groter de kans om deze aanvraag om te zetten in een boeking.
  • STRUCTUREER UW ZAAK – als een klant aanvoelt dat u snel, correct en informatief bent en alles goed in handen heeft, dan zullen ze zich zeker gerust voelen bij u en eerder uw huis boeken dan bij een trage en twijfelachtige eigenaar die niet goed weet hoe hij de zaken moet runnen.
  • BOEKINGSKALENDAR - ons advies is om deze te gebruiken en ook op tijd aan te passen met nieuwe boekingen. We kunnen vaststellen dan de vakantiegangers liever een eigenaar van een advertentie met kalender contacteren. Het geeft hun gewoon meer zekerheid. We krijgen soms klachten van klanten die zagen dat een periode beschikbaar was, maar uiteindelijk bleek het toch niet zo te zijn. Een boeking staat vast éénmaal de aanbetaling ontvangen is, pas dus op tijd uw kalender aan.
  • LAST MINUTE - Als u beschikbaarheid heeft in de nabije toekomst, dan kan u een gratis last minute offerte plaatsen. Dit geeft u een extra kans om door iemand opgemerkt te worden
  • SMS SERVICE - We kunnen u een sms zenden iedere keer u een aanvraag krijgt. Dit is gratis en makkelijk te creëren in uw login
  • CC E-MAIL - Om te vermijden emails te verliezen die in uw "junkfolder" belanden, kan u gebruik maken van een tweede emailadres om uw aanvragen te ontvangen. Dit is ook gratis en makkelijk gebruiken in uw login in de rubriek "My details"
  • OUDE AANVRAGEN - In de categorie van uw login "Old enquiries" kan u al de aanvragen checken van de laatste 180 dagen. Ga af en toe naar deze rubriek om zeker te weten dat u ze allemaal ontvangen heeft
  • STATISTIEKEN - In deze rubriek van uw login kan u nagaan hoeveel keer uw advertentie is bekeken en hoeveel aanvragen u in totaal heeft ontvangen. ˄ Top

6. Moet ik een aanbetaling en borg eisen?

Wij verplichten u daar niet toe, maar we raden u het volgende aan:

  • BORG - Het is volledig aan u om te beslissen of u een borg vraagt die de klanten daarna terugkrijgen bij hun vertrek als er niets gebroken is. Alles hangt af van de waarde van uw vakantiewoning en het risico dat er iets waardevol kan gebroken worden. Als dat opheft tegen het extra werk en kosten van de betaling van een borg, dan kan u deze vragen aan uw klanten. U beslist zelf hoeveel er betaald moet worden.
  • AANBETALING - Het is streng aanbevolen een aanbetaling te rekenen om een boeking vast te leggen. Zo vermijdt u ook het verliezen van een inkomen als op een te korte tijd voor de boeking de vakantie geannuleerd wordt en u geen tijd meer heeft om die opnieuw te vullen met nieuwe gasten. De meeste eigenaars vragen ongeveer 30% van het totaalbedrag als aanbetaling. Het resterende bedrag wordt dan ofwel enkele weken voor aankomst ofwel bij de aankomst zelf betaald ˄ Top

7. Is het aangeraden om een boekingscontract te gebruiken? Kijk naar ons voorbeeld

Wij verplichten de eigenaars niet om dit te gebruiken, maar het is wel aanbevolen omdat de klanten zich zo zekerder voelen. Wij krijgen dagelijks emails van klanten die ons vragen of er een boekingsovereenkomst gebruikt kan worden om zo alles mooi op papier te hebben en misverstanden te voorkomen. U kan een gewoon Word-document opstellen met uw gegevens en die van de klant of onze standaard boekingsformulier gebruiken standard booking form dat algemene informatie bevat die handig kan zijn voor u en de klant.

  • Het boekingsformulier is beschikbaar in deze talen
  • Een link naar uw advertentie zodat de klant op ieder moment kan nagaan welk vakantiehuis ze geboekt hebben - bijvoorbeeld www.vakantiehuizenspanje.nl/id/vakantiewoning nummer
  • Datum van de boeking
  • Datum van aankomst
  • Datum van vertrek
  • Totaal bedrag
  • Aanbetaling
  • Uw persoonlijke gegevens en telefoonnummer
  • Uw bankgegevens BIC/IBAN code inbegrepen
  • Adres van de vakantiewoning
  • Gegevens van de klant en emailadres ˄ Top

8. Welke betalingswijze moet ik gebruiken?

Internationale bankoverschrijvingen zijn vaak duur, dus misschien wilt u alternatieve betalingsmethodes gebruiken zoals:

  • Contant betaling bij aankomst
  • Krediet-, debietkaarten of paypal - Als u dit nog niet heeft, kan u hier klikken om een paypal account op te stellen Paypal, waar uw klanten u kunnen betalen met hun kredietkaart. U krijgt dan een rekening, vergelijkbaar met een online bank waartoe u 24/7 toegang heeft. Als u genoeg geld op paypal heeft staan, klikt u op "send to bank" en het geld wordt overgemaakt op uw bankrekening. Er zijn 2 voordelen voor de gebruikers van Paypal. Uw klanten betalen makkelijk en veilig en u ziet het geld enkele minuten later al verschijnen op uw paypal rekening. Paypal is een bedrijf van Ebay en heeft millioenen gebruikers, u kan dus zeker zijn dat het werkt en veilig is. Er is een klantendienst te uwer beschikking op 0044 8707 307 191. Klik op de banner hieronder om te beginnen.
    Paypal ˄ Top

9. Hoe kan ik me ervan verzekeren dat ik geen enkele aanvraag mis?

Om te vermijden dat onze emails in uw spam of junkfolder terecht komen, hebben we enkele maatregelen getroffen. Als u hotmail, btinternet, telefonica, Yahoo! of Gmail gebruikt, dan kan u support@spain-holiday.com toevoegen aan uw contactlijst. In uw login kan u ook het volgende doen:

  • Gebruik in de rubriek "My details" een tweede e-mail adres "CC e-mail"
  • Geef uw mobiel telefoonnummer op in de rubriek "Sms service"
  • U vindt alle aanvragen van de laatste 180 dagen in "Old enquiries". ˄ Top

10. Moet ik mijn eigen advertentie maken of doet de klantendienst dat voor mij?

Het beste is dat u zelf uw advertentie opstelt, want u bent tenslotte diegene die uw woning het beste kent. Als u natuurlijk hulp nodig heeft met het uploaden van foto's en dergelijke, staat onze klantendienst paraat u te helpen. ˄ Top


11. Hoe lang duurt het vooraleer de advertentie online gaat?

Van zodra uw advertentie werd goedgekeurd door ons support-team (via documenten die aantoonden dat u de eigenaar bent of het recht heeft het huis te adverteren) en uw betaling werd ontvangen, komt de advertentie online voor een heel jaar. U kan op gelijk welk moment inloggen en uw advertentie updaten en/of bijwerken. ˄ Top


12. Hoe moet ik betalen voor mijn advertentie?

Eénmaal uw advertentie gemaakt is, kan u klikken op "payment" in het menu van uw login. U kan betalen via kredietkaart, paypal of overschrijving. De meeste eigenaars gebruiken de krediet kaart optie via onze beveiligde VeriSign SSL pagina. Indien u een factuur wil van uw jaarlijkse betaling van de advertentie op onze site, vul dan EERST uw persoonlijke gegevens en bedrijfsnummer in onder "my details" in uw klantenaccount. Het is namelijk niet mogelijk om nadien de gegevens op de factuur te veranderen. ˄ Top


13. Kan mijn advertentie hoger geplaatst worden op de lijsten?

Alle advertenties worden geordend o.b.v. van een QS (kwaliteit-score)en hoe hoger deze is, hoe hoger de ranking van uw advertentie bovenaan de pagina. Hoe meer informatie over uw woning u toevoegt aan uw advertentie, hoe beter de mogelijk ranking. Advertenties worden dagelijks gerouleerd. U kunt ook uw advertentiepakket bij ons ophogen voor nog betere resulaten n.a.v zoekopdrachten in de omgeving van uw vakantiehuis.  ˄ Top


14. Hoe vinden de potentiële klanten mijn advertentie?

Onze webiste is verdeeld in verschillende secties zodat de klant op meerdere manieren een vakantiewoning kan vinden. Dat kan via de landkaart van Spanje, categoriën, thema, vakantiewoning nummer, uitgebreid zoeken en snel zoeken. Uw advertentie wordt ook opgenomen in zoekmachines zoals Google, Yahoo!, MSN en andere die iedere dag www.vakantiehuizenspanje.nl bezoeken. ˄ Top


15. Hoe kan ik weten of een aanvraag al dan niet betrouwbaar is?

Jammer genoeg worden we soms bezocht door onechte klanten die u contacteren en naar beschikbaarheid vragen en u proberen bedriegen om geld te ontvangen. Wij bekijken iedere aanvraag die verstuurd wordt via onze websites en van zodra er iets verdacht is, verwittigen we u onmddellijk via email. Wees op uw hoede voor:

  • De Klanten van Nigeria, Ivoorkust, Soedan of een ander Afrikaans land
  • Als ze u een geweldig verhaaltje vertellen zoals "My government sent me on an official assignment", "I work for a Christian organisation" of "I would like to pay the full amount up front"
  • Als ze geen correct Engels gebruiken, maar wel heel formeel. Vaak contacteren ze u ook in het Frans en geven hun telefoonnummer van Africa op
  • Als ze voorstellen om u een cheque te sturen voor de waarde van een hoger bedrag dan dat u vraagt
  • Als de klant u wil betalen via "Western Union" of een gelijkardig bedrijf dat geen echte bank is ˄ Top

16. Kan ik jullie kalender gebruiken op mijn eigen website

Ja dat kan, u vindt de html code daarvoor in de rubriek "calendar" in uw login. Iedere keer u deze kalender aanpast in uw login, wordt dit ook automatisch gedaan in de kalender op uw eigen website. Mocht u ooit stoppen met adverteren op www.vakantiehuizenspanje.nl dan kan u toch nog steeds gratis gebruik maken van deze kalender. ˄ Top


17. Belangrijk voor hotmail, gmail, yahoo en AOL gebruikers

Om te vermijden dat onze emails in uw spam of junkfolder terecht komen, hebben we enkele maatregelen getroffen. Als u hotmail, btinternet, telefonica, Yahoo! of Gmail gebruikt, dan kan u support@spain-holiday.com toevoegen aan uw contactlijst ˄ Top


18. Onze condities

Er zijn enkele condities om te kunnen adverteren op www.vakantiehuizenspanje.nl die u moet aanvaarden vooraleer u uw advertentie opstelt. Als u de lange versie daarvan wil lezen, klik dan op de gebruiksvoorwaarden. ˄ Top

Als u nog vragen heeft over iets dat hier niet beantwoord is, contacteer dan onze klantendienst op support@spain-holiday.com